Dünyada da 1,9 milyar dolar pazarlama bütçesi ile dev bir olaya dönüştürülmesi planlanan yeni işletim sistemi ile ilgili gelişmeleri üç ay boyunca izleyebilirsiniz. Bu dev tanıtım kampanyası, Microsoft'un Apple ve Google'ın sürüklediği yeni dalgaya bir yerinden dahil olma çabası ve ne sonuç vereceği gerçekten ilgimi çekiyor. Ancak ilk izlenimlerim, Microsoft'un artık yaşlandığı ve Genel Müdür Tamer Özmen'in söyledği zamanda ileri sıçrama hedefinin gerektidiği formu yakalayamadığı şeklinde.
Bunun basit bir fiziksel göstergesi var: ISO dosyası hala 2 GB civarında; benim 125 kilo olmama benzeyen bir durum. Biraz egzersize başlayınca ayakkabılarımı bağlamak için rahatça eğilebiliyorum ama bu beni sporcu yapmıyor. Microsoft'tan arkadaşlarımın söylediği "ama performansı daha iyi" sözü bende ister istemez bu algıyı yaratıyor.
Yüksek bütçe ile önümüzdeki günlerde bireysel pazarı sarsacak olan Windows 8'in bir diğer sorunu Microsoft Türkiye'nin ürünlerine ve servislerine doğru algıyı çekecek bir yordam geliştirememesi. Bu da yaşlılıktan kaynaklanıyor. Windows 8 ile ilgili "büyük sürpriz" Okan Bayülgen ne sürprizdi ne de Windows 8'in yüzü olabilecek bir performans sergiledi. Bu da yaş meselesi. Microsoft artık bir yeni teknoloji şirketi değil, yaşlı bir kurumsal şirket. Bu görüşümün değişmesi için Vatan Bilgisayar'ın patronu Hasan Vatan ve Özmen'in dinamikliğini övdüğü Casper'ın patronu Altan Aras Fakılı'nın neler yapacağını izliyor olacağım.
Özelleştirme olanakları ile yükselen iş ve özel hayatta aynı cihazı kullanma trendine hitap etmesi -hatta iPhone'u ve diğer rakiplerini geride bırakması- beklenenWindows 8'li telefonlar ve bilgisayarların, kurumsal tarafta gördüğüm VMware mobil çözümleri ile nasıl rekabet edeceğini anlamadığım gibi özelleştirme konusunda bu kadar iddialı iken Amsterdam fotoğraflarını paylaşmanın anlamını da çözemedim. Ya da havaalanında mail okuma veya bankacılık işlemi yapmanın egzotikliğini.
Sadece Windows 8'li bir cep telefonu ile örneğin VIP turizmin egzotik gezilerinden birine katılıp orada çektiği HD videoyu televizyonda paylaşan ya da yurtdışında iken kredi kartı borcunu yatırmayı aksatıp beş günde yüzde 1,5 faiz ödemek zorunda kalan benim gibi birinin işinin nasıl kolaylaşabileceğini göstermesi çok daha etkili olurdu. Anlaşıldığı kadarıyla Microsoft, her masaya bir bilgisayar tezinde gösterdiği dehayı kolay kolay yeniden sergileyemeyecek.
Finansal verilerine ve performansına sözüm yok ama Microsoft dönüşmek konusunda çok başarısız. Bunun doğal sonucu şu: bu sabah motorda iki kişi lansmanı konuşuyordu. Diyaloğu aktarayım:
-Dün Microsoft'un lansmanı vardı, değil mi?
-Evet Esma Sultan'daydı.-Nasıldı?
-Çok şatafatlıydı. Okan vardı.
Hatırlar mısınız, zamanında Turkcell'in muhteşem bir Shubuo'su vardı. Bugün muhtemelen ne yaptığını hatırlayan çok kişi yoktur da reklamlarında oynayan Erol Büyükburç'u çok daha fazla insan hatırlıyordur. Devam edeceğiz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder